دانستنی های زعفران

تاثیر زعفران بر جنسیت جنین

shakhes

مقدمه

زعفران یکی از گران قیمت ترین ادویه های جهان می باشد که دارای مصارف گوناگونی در آشپزی، داروسازی و رنگ سازی می باشد. این ادویه دارای خواص بهداشتی و درمانی فوق العاده ای برای زنان باردار است. برخی از زنان باردار به دلیل تجارب بدی که از مصرف زعفران در دوران بارداری خود کسب کرده اند ممکن است از مصرف زعفران اجتناب نموده و شما را نیز از مصرف آن منع نمایند. در حالی که این ادویه دارای خواص زیادی برای زنان باردار و جنین درون رحم آن ها است که به تشخیص پزشک می توان از آن استفاده نمود. تاثیر زعفران بر جنسیت جنین موضوعی قابل تامل است.

به طور کلی مواد غذایی مصرفی می توانند تاثیر زیادی روی جنسیت جنین داشته باشند. در واقع این موضوع توسط پزشکان طب سنتی و طب مدرن به اثبات رسیده است. از این رو پزشکان رژیم های غذایی خاصی را برای افرادی که مایل به تعیین جنسیت جنین می باشند تجویز می کنند. زعفران نیز یکی از مواردی است که می تواند روی جنسیت جنین تاثیرگذار باشد.

تاثیر زعفران بر جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین پیش از دوران بارداری می تواند تا حدی متاثر از مواد غذایی مصرفی توسط مادر باشد. مصرف زعفران به دلیل افزایش سطح PH رحم، احتمال تولد نوزاد پسر را بالا برده و برای افرادی که مایل به تعیین جنسیت نوزاد خود می باشند استفاده ی آن توصیه می شود. به طور کلی مواد غذایی مصرفی توسط مادران به قدری در این موضوع دخیل است که برای پیش از دوران بارداری نیز می توان رژیم های غذایی خاصی در نظر گرفت.

زعفران با دارای بودن عناصری چون سدیم، پتاسیم، منیزم و کلسیم می تواند تاثیر بالایی در محیط داخلی رحم مادر داشته باشد و شرایط را برای تولد نوزادی با جنسیت پسر فراهم نماید. این موضوع در مورد زعفران به شکل پر رنگ تری مطح شده است چرا که زعفران سرشار از عناصر معدنی مفید می باشد. بنابراین میزان تاثیرگذاری آن نیز به مراتب بیش از سایر مواد غذایی می باشد.

کمک به هضم غذا در دوران بارداری

زعفران یکی از موادی است که نوشیدن دمنوش و دم کرده ی آن در دوران بارداری به شما در هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. در واقع زنان باردار در طی دوران بارداری با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. زعفران با خاصیت دارویی بی نظیر خود به این افراد کمک خواهد کرد تا این دوران را هر چه راحت تر سپری کنند. با این وجود حتما بایستی این اقدام را تحت نظر پزشک معالج خود صورت دهید، استفاده خودسرانه و بی رویه از زعفران در هر شرایطی می تواند به مادر و فرزند آسیب وارد کند.

مصرف زعفران با تجویز دکتر

به دلیل اینکه زعفران دارای برخی خواص حساسیت زا برای برخی از زنان باردار می باشد، مصرف خودسرانه ی آن توصیه نمی شود. شما حتما بایستی با مشورت و تجویز دکتر خود از این گیاه استفاده کنید. همانطور که زعفران دارای خواص شگفت انگیز و بی نظیری در دوران بارداری برای شما می باشد می تواند اثرات ویرانگری و آسیب رسان زیادی نیز برای شما داشته باشد و این موضوع به متابولیسم بدن شما بستگی دارد که توسط پزشک معالج بررسی و توصیه خواهد شد.

زنان باردار در دوران بارداری ممکن است دچار نوسانات خلقی شده و سیستم عصبی بدن آن ها به طور کلی به هم بریزد. استفاده از زعفران در چنین شرایطی مانند آب روی آتش عمل کرده و به شما آرامش بی نظیری خواهد بخشید. گاهی اوقات زعفران یک تنه می تواند جور چندین و چند داروی اعصاب را با خود بکشد. در هر صورت بایستی توجه داشته باشید که زعفران را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف بی رویه، خودسرانه و دور از اعتدال این ماده ی غذایی می تواند منجر به مسمومیت شود. بنابراین مشورت با دکترو رعایت اعتدال را فراموش نکنید.

کاهش فشار خون دوران بارداری

مصرف زعفران در دوران بارداری به زنان باردار کمک می کند تا فشار خون متعادلی داشته باشند. چنانچه از فشار خون بالای دوران بارداری رنج می برید، مصرف زعفران می تواند این فشار را تنظیم نماید. این موضوع به دلیل وجود پتاسیم و کروستین موجود در زعفران می باشد. این موارد در واقع توسط علم پزشکی به اثبات رسیده و کاملا به صورت مستند می باشد. زعفران با خواص شگفت انگیز خود توانسته افراد از جمله زنان باردار را از مصرف داروهای شیمیایی در دوران بارداری بی نیاز نماید و این در واقع یکی از خواص بی نظیر این گیاه دارویی ارزشمند است. چرا که استفاده از داروهای شیمیایی در دوران بارداری می تواند به مادر و فرزند آسیب برساند.

هضم راحت تر غذا در دوران بارداری با زعفران

مشکلات هضم غذا در دوران بارداری می تواند این دوران شیرین را به دورانی عذاب آور برای مادر تبدیل کند. رشد جنین موجب می شود تا سیستم گوارشی تحت تاثیر قرار گرفته و دچار مشکلاتی در این دوران شود. در این حالت مصرف زعفران می تواند بهترین داروی درمانی برای مادر باشد. بنابراین چنانچه در هضم غذا دچار مشکل شده اید، استفاده از زعفران در حد اعتدال می تواند موجب بهبود شرایط شما شود. استفاده از زعفران در دوران بارداری موجب افزایش جریان خون و بهبود خون رسانی به بدن خواهد شد و این به معنای افزایش سوخت و ساز بدن می باشد.

افزایش سطح آهن خون

اغلب زنان باردار با مشکل کم خونی دست و پنجه نرم می کنند. زعفران به دلیل دارا بودن مقدار زیاد از عنصر آهن، سطح هموگلبین خون شما را افزایش داده و موجب رفع این مشکل در سیستم بدنی شما می شود.

نتیجه گیری

پیش از فکر کردن به جنسیت جنین و داشتن دغدغه در مورد آن بهتر است به سلامتی مادر و فرزند فکر کنید. چنانچه در دوران بارداری به سر می برید و یا قصد فرزند دار شدن دارید بایستی تحت نظر پزشک خود اقدام به مصرف مواد غذایی بگیرید. زعفران نیز یکی از مواد غذایی مفید و در عین حال حساس برای مصرف زنان باردار می باشد. متابولیسم بدن شما و سازگاری آن با مصرف زعفران مهم ترین مولفه برای استفاده از این داروی شفابخش و شگفت انگیز است. بنابراین استفاده از زعفران را در حد اعتدال و تحت نظر پزشک انجام دهید و تاثیر زعفران بر جنسیت جنین را جدی بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *