دانستنی های زعفران

چگونه هدایای تبلیغاتی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

shakhes

مقدمه

تبلیغ یک کسب و کار توسط هدایای تبلیغاتی مناسب و  سفارشی روند آهسته ای دارد و به راحتی نمی توانید موفقیت خود را از نظر سود و زیان اندازه بگیرید. هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی، افزایش ارتباط و شناخت و همچنین ایجاد یک منبع بلند مدت برای تبلیغات و سودآوری است. تاثیر هدایای تبلیغاتی در واقع در درازمدت نمایان خواهد شد. تصور نکنید که با اهدای این محصولات به سادگی می توانید رشد کسب و کار خود را شاهد باشد. این فرایند، فرایندی طولانی ست که در دل خود هزاران مزایا دارد بنابراین از دیدگاه نقدینگی صرف به این قضیه نگاه نکنید.

ایجاد وفاداری در مشتریان و کسب رضایت آنها، افزایش آگاهی از برند، تقدیر و تشکر از زحمات کارمندان و تشویق آن ها برای عملکرد هرچه بهتر و حضور پیدا کردن در ذهن ناخودآگاه مشتریان و ایجاد ارتباط همیشگی و پیوسته با آن ها می تواند از جمله مهم ترین پیامدهای اهدای هدایای تبلیغاتی باشد. مهم ترین نکته در این بین انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی مناسب با کسب و کار است. بهترین هدایا در واقع تاثیرگذاریترین هدایا هستند. در ادامه به نحوه ی انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب خود خواهیم پرداخت.

محصولات کاربردی انتخاب کنید

تقریبا می توان گفت که از هر ده نفر، هشت نفر در حال استفاده از محصولات تبلیغاتی هستند. این افراد 53 درصد از محصولات تبلیغاتی را به طور هفتگی استفاده می کنند و از طریق این استفاده ی مکرر، نام و نشان تجاری شما در معرض دید سایرین نیز قرار خواهد گرفت. با اینحال نمی توان بدون فکر فقط اقدام به اهدای هدایای تبلیغاتی نمود. به طور متوسط از هر 5 نفر، 1 نفر هدایای تبلیغاتی را دور می اندازد. بنابراین باید به این فکر کنید که آیا افراد از کالاهای تبلیغاتی شما استفاده ی مفیدی دارند و یا آن را در تلی از خرده ریزه های بی مصرف خواهند انداخت؟ این موضوع به معنای به فراموشی سپرده شدن شما و کشب و کارتان است. بنابراین انتخاب هدایایی که کاربردی بوده و در معرض دید قرا بگیرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

محصولاتی مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید

برای تاثیر هرچه بیشتر محصولات تبلیغاتی بهتر است آن ها را مرتبط با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید. هرچه این محصولات ارتباط بیشتری با کسب و کار شما داشته باشد، جذابیت و کشش و افراد برای استفاده از آن ها بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال افرادی که در در حوزه ی لوازم الکترونیکی فعالی می کنند می توانند فلش یو اس بی و افرادی که در حوزه ی پوشاک خدمات ارائه می دهند می توانند از تی شرت و پیراهن استفاده کنند. طبق آمار در دسترس، محبوب ترین اقلام تبلیغاتی بدین شرح است: تی شرت، محصولات خوراکی، کیف های تبلیغاتی، لوازم نوشتاری، فلش یو ای بی، انواع کلاه و سر رسید. همانطور که می بینید فارق از نوع کسب و کار، خوراکی ها از جمله محبوب ترین اقلام تبلیغاتی در بین افراد به شمار می روند.

مخاطبان خود را بشناسید

شناخت هرچه بیشتر جامعه هدف به انتخاب های درست شما کم بیشتری خواهد کرد. هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، ایجاد یک تأثیر ماندگار که خاطره ی شما را در ذهن آن ها نگه دارد راحت تر خواهد بود. عواملی مانند سن، جنسیت، وضعیت خانوادگی و شغل در چگونگی نگاه مشتریان به ارزش محصولات تبلیغاتی نقش زیادی دارند.

به نوع افرادی که هدف قرار داده اید و سبک زندگی آن ها فکر کنید. آیا به مصرف کنندگان منفرد یا مشاغل می فروشید؟ مرد یا زن؟ بزرگسالان، جوانان یا نوجوانان؟ والدین یا صاحبان حیوانات خانگی؟ ورزشکاران چطور؟ حرفه ای های کسب و کار؟ مدیران ماهر؟ پاسخ دهی به این سوالات به شما کمک می کند تا در انتخاب هدایای تبلیغاتی خود هرچه هوشمندانه تر عمل کنید.

به دنبال محصولات محبوب باشید

کمتر کسی از دریافت خوراکی خوشحال نخواهد شد. شاید کمی نوآورانه به نظر برسد اما اهدای بسته های تبلیغاتی که حاوی موارد خوراکی ارزشمند و مقوی است می تواند شما را به یک برند دوست داشتنی برای افراد تبدیل کند. مطمئنا در جریان هستید که افراد اغلب از روی هدایای تبلیغاتی، کسب و کارها را ارزیابی می کنند. به ویژه اگر این افراد مشتریان ویژه ی شما باشند. بنابراین بایستی کالایی درخور شان و ارش آن ها تدارک نمایید.

زعفران، هل، خشکبار و میوه های خشک شده ی درجه یک از جمله جذاب ترین هدایای تبلیغاتی هستند که تاریخ مصرف آن ها بالا بوده و جزو اقلام فاسدشدنی به شمار نمی روند. از طرفی این هدایای تبلیغاتی مناسب بسیار پر کاربرد بوده و محال است مورد استفاده قرا نگیرند. بدیهی ست که چنین هدایایی برای کسب و کارهای کوچک و یا برای تمامی مشتریان در نظر گرفته نمی شود. شما می توانید با توجه به نوع مشتریان خود که ممکن است شرکای تجاری شما باشند، این اقلام را در بین هدایای تبلیغاتی خود بگنجانید.

بازاریابی محصولات تبلیغاتی خود

مهم ترین نکته در انتخاب محصولات تبلیغاتی، بازاریابی آن هاست. در این فرآیند می توانید رسانه های زیادی را به کار بگیرید که تصور می کنید جامعه هدف شما به آن ها دسترسی دارد؛ از جمله تلویزیون، ایمیل، مجله، روزنامه، رادیو، وب سایت، تلفن همراه، کارت ویزیت و غیره. رویکرد شما باید حس کنجکاوی مشتریانتان را برانگیزد. انتخاب محصولاتی که به طور مداوم در حال تبلیغ شدن در تلویزیون و رسانه های اجتماعی هستند می تواند محبوبیت و جذابیت آن ها را نزد مشتریان تان افزایش دهد.

نتیجه گیری

محصولات تبلیغاتی بایستی به بهترین وجه ممکن متناسب با ارزش های شما و نوع کسب و کارتان باشد. یکی از جذاب ترین نکات در مورد هدایای تبلیغاتی مناسب هدف قرار دادن سلامت و حفاظت از محیط زیست می باشد. اهدای محصولاتی که آسیب کمتری به محیط زیست می زنند نه تنها یک حرکت فرهنگی بوده بلکه می تواند برای مشتریان نیز پیامدهای مثبتی به دنیال داشته باشد. اهدای محصولاتی که در آن ها از پلاستیک کمتری استفاده شده جنبه ی حفاظت از محیط زیست را خواهد داشت. محصولات و هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته شده در مجموعه زعفرانیه همگی از بهترین مواد تولیدی بوده و کمترین میزان آسیب به محیط زیست را در پی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *