دانستنی های زعفران

ظروف فلزی بسته بندی زعفران

shakhes

زعفران ایرانی با عنوان طلای سرخ،به دلیل کمیاب بودن و کیفیت بالا  ارزش صادراتی بالایی دارد. ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان می باشد. سابقهٔ کاشت زعفران در ایران به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

امروزه بسته بندی زیبا و متناسب با محصول تاثیر فراوانی در فروش محصولات دارد.برای محصولاتی نظیر زعفران که به دلیل ارزش مالی بالا نیاز به تمهیداتی برای نگه داری  بعد از عرضه به مشتری دارد ، می توان از ظروف فلزی استفاده کرد که در شرکت زعفرانیه این ظروف فلزی با طرح های گوناگون سنتی ایرانی از جمله خاتم موجود می باشد.از خصوصیت های مهم این دسته از بسته بندی میتوان به جلوگیری از رسیدن آلودگی ها ، رطوبت و نور خورشید به زعفران اشاره کرد. همچنین ایمنی بالاتر این محصول برای حمل ونقل یکی دیگر از مزیت های این بسته بندی می باشد.

در اکثر کشورها از بسته بندی های ۰/۵ گرمی زعفران استفاده می شود برهمین اساس در کشور ما تصمیم گرفته شد که بسته بندی های ۵/ ۰ تا ۱۰ گرمی تولید و به این بسته بندی ها جوایز صادراتی تعلق گرفته و برای بسته بندی های بیشتر از ۳۰ گرم  از سال ۱۳۸۸، ۰/۵ عوارض صادرات اخذ شود که این امر خود سبب کاهش حاشیه ی سود صادرات فله ای و گرایش به سمت بسته بندی می شود.

طرح های متنوع

امروزه از مهم ترین فاکتورهای فروش و موفقیت در بازار تجاری توجه به هنر طراحی و بسته بندی است. اهمیت این شاخه از هنر گرافیک تا بدانجا است که در برخی از کشورها که تولیدکننده نیستند، تنها یک طراحی خوب بسته بندی برای کالاهای وارداتی، نام آن کشور را در زمره تولیدکنندگان کالا و در نهایت صادرات آن قرار می دهد. این به معنای آن است که جهان امروز تنها تشنه تولید کالا نیست بلکه این تولید هنر است که چرخه های اقتصادی را به حرکت درمی آورد.هدف ما نیز در شرکت زعفرانیه ایجاد تنوع در بسته بندی ها با استفاده از هنر زیبا و اصیل ایرانیست.

هدف نهایی ما در مجموعه زعفرانیه استفاده از بسته بندی به عنوان ابزاری برای فروش کالاست. بهترین بسته‌بندی‌ها برای زعفران آنهایی هستند که از تماس محصول با نور و رطوبت جلوگیری می‌کنند. همچنین هیچ‌گونه تغییر طعم و بویی در زعفران به وجود نمی‌آورند و در عین حال نقش مهمی در فروش کالا بازی می‌کنند.

کاربردهای متنوع

جنسی که در این ظروف بسته بندی زعفران استفاده شده، فلزی و با دربی طلق دار است که از ورود هوا و رطوبت اضافی به داخل خود جلوگیری به عمل می آورد.

درب فشاری که برای این محصول تعبیه شده است، باعث سهولت در هنگام استفاده از این نوع بسته بندی می شود. از این بسته بندی می توان برای انواع خشکبار ، زعفران استفاده کرد. هدف از این کار حفظ کیفیت و سالم ماندن محصولات می باشد.

تنوع در سایز،شکل،طرح و رنگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *