دانستنی های زعفران

زعفران و تپش قلب آیا زعفران باعث ایجاد تپش قلب می شود ؟

shakhes

زعفران یکی از مواد غذایی مهم در سبد غذایی خانواده است که علاوه بر عطر و طعم فراوان خواص زیادی دارد. در مقاله زیر بررسی می کنیم که آیا رابطه خاصی بین زعفران و تپش قلب وجود دارد یا خیر.

یکی از مهم ترین فواید زعفران برای بدن تأثیر زعفران بر قلب و عروق است. خواص زعفران برای درمان قلب به اثبات رسیده است و در حال حاضر در داروهایی که برای درمان بیماری های قلبی به کار می روند از زعفران استفاده می شود. در این مقاله خواص زعفران در درمان بیماری های قلبی و عوارض آن را بررسی خواهیم کرد.

زعفران و تپش قلب

قلب یکی از مهم ترین و حیاتی ترین ارگان های بدن است و در کنار خون و رگ های خونی دستگاه گردش خون را تشکیل می دهد، قلب مرکز اصلی دستگاه گردش خون بوده  و خون را به تام سلول های بدن پمپاژ می کند و اکسیژن مورد نیاز را به تمام بافت‌های بدن می رساند، در هنگام بازگشت نیز تمام مواد زائد را از سلول های بدن دریافت می‌کند.

قلب نیز مانند تمام اندام های بدن برای اینکه بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد به مراقبت نیاز دارد.

یکی از مواد مغذی و در دسترسی که قلب را تقویت می کند زعفران است. زعفران حاوی مقادیر فراوانی پتاسیم، مس، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیم، روی، منیزیم و سرشار از ویتامین A، اسیدفولیک، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین C است. تمام این مواد از جمله مواد مهم و ضروری برای حفظ سلامت قلب هستند.

ازجمله دیگر مواد تشکیل دهنده ی زعفران می توان به  کاروتنوئیدها، آلدئیدهای مونوترپن، مونوترپنوئیدها، ایزوفرون ها و فلانوئیدها اشاره کرد.

برخی از افراد اعتقاد دارند که زعفران باعث ایجاد تپش قلب می شود، این تفکر تا به حال از نظر علمی به اثبات نرسیده است به همین دلیل پزشکان این باور را رد میکنند.

پزشکان تصریح می کنند که مصرف زمان به حد مجاز در طول روز نه تنها هیچ ضرری برای قلب و سایر اندام های بدن ندارد بلکه برای تنظیم مکانیسم های بدن ضروری است.

افرادی که دچار آرینمی قلبی ناشناخته  هستند و قرص ضد آرینمی یا بتا بلوکرها را مصرف می‌کنند باید در مصرف زعفران جانب احتیاط را رعایت کنند.

خواص زعفران برای قلب

کاهش ابتلا به سکته قلبی

یکی از مواد مهم در زعفران سافرانال  است. سافرانال  از جمله مواد مهمی است که باعث گشاد شدن رگ ها می شود و از ابتلا به سکته قلبی جلوگیری می کند.

سافرانال  موجود در زعفران که عطر زعفران هم به دلیل دارا بودن آن است خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد .توصیه می شود تا هر شب یک فنجان دم نوش زعفران مصرف شود.

اگر داروهای شیمیایی ضد آرینمی یا انعقاد خون مصرف می کنید حتماً با توجه به نظر پزشک از دم نوش زعفران استفاده کنید .

حفظ سلامت قلب

زعفران از جمله موادی است که باعث ایجاد نشاط و شادی در بدن می شوند، تحقیقات انجام شده نشان می دهند که شادابی بدن و کاهش میزان استرس در بدن از جمله عوامل مهم در تأمین سلامت قلب است.

عصبانیت و ناراحتی از جمله موارد مهمی هستند که سلامت قلب را به خطر می اندازند و احتمال سکته و مشکلات قلبی را بالا می برند.

تقویت قلب

زعفرانی یکی از موادی  در طبیعت است که آنتی اکسیدان های فراوانی دارد، آنتی اکسیدان ها دارای خاصیت ضد التهابی هستند و رادیکال های آزادی که وارد بدن شده اند را از بین می برند.

برخی از افراد دارو های  قلب را مصرف می کنند اما داروها هیچ تأثیری ندارند و مشکل ان ها برطرف نمی شود، این اتفاق به این دلیل است که قوای بدنی فرد پایین است. زعفران و تپش قلب

زعفران به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان قوای بدن خصوصاً قلب را افزایش کی دهد. تحقیقات انجام شده درزمینهٔ ی تأثیر زعفران بر سلامت قلب نشان می دهند که کروسین، تیامین و ریبوفلاوین موجود در زعفران باعث تقویت قلب و جلوگیری از ایجاد مشکلات قلبی می شوند.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال های آزاد را از بین می برند، رادیکال های آزاد در بدن احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های مختلف را بالا می برند و برای بدن و  سلامتی بدن مناسب نیستند.

خون سازی

زعفران از دیرباز به عنوان یکی  از مواد خون ساز شناخته می شده است. ترکیبات موجود در زعفران علاوه بر اینکه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شوند خون را تصفیه و پاک سازی می کنند.

کاهش چربی خون

تحقیقات  انجام شد بر روی زعفران نشان می دهند که کروسین موجود در زعفران مانع افزایش کلسترول، تری گلیسرید و چربی های مضر در خون و عروق بدن می شود.

هنگامی که مواد  مضر نتوانند در رگ ها و عروق بدن انباشته شوند، احتمال سکته قلبی نیز کاهش پیدا می کند. یکی از مشکلات خطرناک قلبی مسدود شدن رگ های قلب است.

زعفران یکی  از ساده ترین روش ها برای پاک‌سازی قلب و رگ های خونی و از بین بردن گرفتگی های قلبی است.

مصرف زعفران برای افرادی که دچار حمله ی قلبی شده اند نیز مناسب است چرا که از آسیب مجدد به بافت‌ها و خون مردگی جلوگیری می‌کند.

نتیجه گیری زعفران و تپش قلب

زعفران یکی از مواد  مهم در طبیعت است و به دلیل خواص فراوانی که دارد به طلای سرخ مشهور است. مصرف بیش از حد زعفران نیز مانند هر ماده ی غذایی دیگری برای بدن مضر است و توصیه نمی شود.

تحقیقات انجام شده در زمینه ی زعفران تا کنون تأثیر زعفران و برافزایش  ابتلا به تپش قلب را به اثبات نرسانده اند به همین دلیل این موضوع از نظر علمی قابل قبول نیست.

اما افراد که به صورت عادی دچار آرینمی و اختلال در ضربان قلب هستند نباید بدون مشورت  با پزشک از دارو ها و قرص های حاوی زعفران استفاده کنند. زعفران و تپش قلب

مهم است که زعفران مصرفی مرغوب و با اصالت باشد و هنگام خرید زعفران به فروشنده اعتماد داشته باشید، شرکت زعفرانیه یکی از شرکت های معتبر و پیشرو در زمینه‌ی عرضه زعفران مرغوب است و تمامی زعفران ها بدون واسطه از کشاورزان تهیه می شوند و از بهترین زعفران های موجود در بازار محسوب می شوند.

تمامی خواص زعفران در صورتی وجود دارند که زعفران مرغوب باشد نه تقلبی و دارای رنگ مصنوعی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *