دانستنی های زعفران

بودجه بندی هدایای تبلیغاتی خاص چگونه باید باشد؟

shakhes

بودجه بندی هدایای تبلیغاتی خاص چگونه باید باشد؟ در تمامی هدایای تبلیغاتی پیامی نهفته است و آن پیام ارزش و احترامی می باشد که برای مشتریان خود قائل هستید.

هرچه این پیام غنی تر باشد، مطمئنا جذابیت آن برای مشتریان شما چند برابر بوده و نام برند شما به نامی ماندگار در ذهن آن ها تبدیل خواهد شد. اهدای هدایای تبلیغاتی عمدتا به منظور افزایش فروش است.

این اتفاق به صورت زنجیره وار و در قالب یک فرآیند چندبخشی رخ خواهد داد. در واقع هدایای تبلیغاتی به صورت غیر مستقیم موجب سودآوری هر چه بیشتر شما خواهند شد.

ایجاد حس ارزشمندی در مشتریان موجب ماندگار شدن نام برند شما در ذهن مشتریان و وفاداری آنان خواهد شد. این وفاداری در درازمدت برای شما و برای مشتریان دارای منافعی دوطرفه خواهد بود که بخش قابل توجهی از این منافع که هم دارای جوانب مالی و هم دارای جوانب معنوی می باشد متوجه شرکت شما است.

از این رو، اقلام هدیه بایستی جذاب باشند و تاثیر خوبی روی گیرندگان ایجاد نمایند. موضوع مهمی که در این باره مطرح می شود بودجه بندی هدایای تبلیغاتی است. اینکه چه میزان هزینه بایستی برای این هدایا صرف نمود و اینکه صرف هزینه برای اهدای هدایای خاص تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد.

چه میزان بودجه برای هدایای تبلغاتی لازم است؟

به طور کلی بودجه بازاریابی شما بسته به اندازه ی شرکت شما متغیر خواهد بود اما به طور معمول میزان بودجه ی لازم برای هدایای تبلیغاتی کمتر از 20 درصد از کل بودجه ی بازاریابی شما را تشکیل می دهد.

بسیاری از شرکت ها با در نظر نگرفتن این بودجه و حذف آن تصور می کنند که در حال صرفه جویی در هزینه های خود هستند در حالی که هدایای تبلغاتی نقشی موثر در سودآوری شرکت شما خواهد داشت.

اهدای هدایایی ارزشمند به ویژه به مشتریان فعلی در رویدادها و نمایشگاه ها می تواند موجبات وفاداری هر چه بیشتر آنان را فراهم سازد.

شما می توانید برای مشتریان خاص خود هدایایی ویژه در نظر بگیرید. توصیه می شود برای این دسته از مشتریان خود خارج از چارچوب های همیشگی فکر کنید و کمی بیشتر هزینه کنید تا نشان دهید که تا چه میزان برای شما ارزشمند هستند.

در نظر گرفتن هدایایی چون پک زعفران، این طلای سرخ و خوش عطر و طعم می تواند جلوه ای از اصالت و شکوه را برای مشتریان شما به نمایش بگذارد. افراد با دریافت چنین هدایایی به این باور می رسند که مجموعه ی شما برای آنن ارزش قائل بوده و به سودآوری دوطرفه فکر می کند.

اهمیت صرف هزینه برای هدایای تبلغاتی

فرقی ندارد که شما یک شرکت نوپا یا یک شرکت بزرگ هستید، به هر حال شما به اهدای هدایای تبلغاتی برای جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان فعلی خود نیاز دارید. بودجه بندی هدایای تبلیغاتی خاص

از طرفی اگر به افزایش بهره وری کارمندان و بهبود روابط آنان فکر می کنید، هدایای تبلغاتی را بایستی در برنامه ی قدردانی از زحمات کارمندان خود نیز بگنجانید.

هدایایی که به کارمندان خود می دهید بایستی حس ارزشمند بودن را به آنان منتقل نماید. بنابراین نمی توانید هر هدیه ای را برای آنان در نظر بگیرید. هدایای ارزشمندی چون صنایع دستی و کالاهای ناب و اصیل ایرانی همچون پک زعفران و هل می تواند بهترین انتخاب برای برانگیختن حس تحسین و شوق کارمندان باشد. این راه در واقع یکی از راه های افزایش بهره وری کارمندان می باشد که به شکلی معجزه آسا عمل می کند.

این موضوع در مورد مشتریان خاص شما نیز صادق می باشد. برای افرادی که بیشترین میزان سود را به مجموعه ی شما تزریق می کنند نمی توانید هدایایی دم دستی و ساده در نظر بگیرید.

هر چه شکوه و ارزش هدایای تبلغاتی برای این دسته از مشتریان بیشتر باشد در واقع به مجموعه ی خود کمک کرده اید. تصور نکنید که صرف هزینه برای هدایای تبلغاتی هزینه ای بیهوده است.

این هزینه مستقیما روی رفتار مشتریان تاثیر خواهد گذاشت و در واقع سرنوشت مجموعه ی شما را خواهد ساخت. چرا که ارزش و اعتبار هر مجموعه، وام دار مشریانش می باشد. بودجه بندی هدایای تبلیغاتی خاص

بودجه بندی هدایای تبلیغاتی خاص

 

استراتژی تبلیغاتی شرکت شما به یک عامل بستگی دارد و آن چیزی نیست جز بودجه. بودجه ی بازاریابی در واقع برآورد هزینه های مورد نیاز برای تکمیل استراتژی های مختلف بازاریابی است. یکی از این استراتژی های مهم، هدایای تبلیغاتی خاص می باشد.

نکته ی لازم به ذکر این است که حتی اگر بودجه ی شما اندک باشد، باز هم می توانید محصولاتی با کیفیت و ارزشمند هدیه دهید. کافی ست تا برنامه ریزی دقیق و مدونی در این باره داشته باشید.

شما بایستی با توجه به درآمد شرکت خود و برآورد هزینه های بازاریابی، حدود یک پنجم آن را به هدایای تبلغاتی اختصاص دهید. هدایایی خاص همچون جعبه های چوبی سنتی، ساعت های چوبی معرق کاری شده و محصولاتی ارزشمند همچون زعفران می تواند انتخابی عالی برای مشتریان همیشگی و وفادار شما باشد.

مشتریان از این طریق متوجه خواهند شد که شما برای آنان ارزش قائل هستید و به آن ها تنها به چشم یک مشتری ساده نگاه نمی کنید. هدایای تبلیغاتی خاص برای مشتریان خاص، تجربه ای از قدردانی بابت همراهی های همیشگی را به همراه خواهد داشت.

نتیجه گیری

هدایای تبلیغاتی ارتباطی مستقیم با افزایش آگاهی از برند دارند. بسیاری از شرکت ها به اشتباه با حذف هزینه های مربوط به هدایای تبلیغاتی از بودجه بندی بازاریابی خود، متوجه ضرر خواهند شد.

این ضرر شاید به عینه قابل رویت نباشد اما با پیگیری سرنخ ها متوجه خواهید شد که چه میزان از مشتریان وفادار خود را با بی توجهی نسبت به این موضوع از دست خواهید داد. همچنین بی توجهی به کارمندان شرکت می تواند عواقب ناخوشایندی را برای بهره وری نیروی کار به دنبال داشته باشد.

هدایای ارزشمندی که نشانی از اصالت و شکوه ایرانی را در دل خود دارند به ویژه برای مشتریان خاص و کارمندان مجموعه ی شما می تواند حسی از مورد ستایش و تقدیر بودن را یادآور شود. بودجه بندی هدایای تبلیغاتی خاص

مجموعه ی زعفرانیه با در نظر گرفتن هدایای تبلغاتی ویژه ای همچون پک های ارزشمند زعفران با قیمتی عالی که همراه با سایر بسته های جذاب همچون هل، نبات، گل سرخ و قرآن می باشد، به ارزش معنوی بسته های هدایا افزوده و آنان را به هدایایی به یادماندنی و نام برند شما را به نامی ماندگار تبدیل کرده است.

چنانچه قصد دارید هدیه ای تبلغاتی و خاص برای مشتریان خاص خود داشته باشید، مجموعه ی زعفرانیه بهترین انتخاب ها را پیش روی شما قرار داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *