دانستنی های زعفران

پنس زعفران چیست؟

پنس زعفران چیست؟

پنس زعفران چیست؟

پنس فلزی به‌طورکلی کاربردهای بسیاری دارد و باتوجه‌به مکانیزم عملکردی که دارد، می‌توان از آن در زمینه فرایند بسته‌بندی و جابه‌جایی زعفران نیز استفاده کرد. پنس زعفران به‌عنوان یک ابزار کاربردی به شما این امکان را می‌دهد تا به‌آسانی و بدون آسیب‌دیدن زعفران را به ظرف‌های بسته‌بندی منتقل کنید. انبر زعفران معمولاً از جنس فلز با طراحی بسیار ساده و کاربردی ساخته می‌شود. پنس فلزی زعفران از فلزی مانند استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شود که علاوه بر افزایش استحکام باعث می‌شود تا در هنگام برداشتن زعفران‌ها آسیبی به آن‌ها وارد نشود. همچنین باتوجه‌به این نکته که زعفران ماده‌ای حساس نسبت به رطوبت است، استفاده از پنس زعفران فلزی می‌تواند به‌عنوان یک ابزار محافظتی در هنگام جابه‌جایی زعفران عمل کند و مانع از ایجاد و نفوذ رطوبت به زعفران‌ها شود.

انواع پنس زعفران

پنس زعفران در دو شکل طراحی شده است که در قسمت بالایی و سر با یکدیگر متفاوت هستند، اما کارایی و کاربرد یکسانی دارند. به‌طورکلی انواع پنس زعفران به دو نوع پنس فلزی سرکج و نوک‌تیز تقسیم می‌شوند که پنس فلزی سرکج کاربردها و استفاده بیشتر و راحت‌تری دارد.

1. پنس فلزی سرکج

یکی از انواع پنس فلزی زعفران، ‌ پنس فلزی سرکج است که در قسمت سر آن کمی انحنا و خمیدگی وجود دارد. این خمیدگی باعث می‌شود رشته‌های زعفران به‌صورت متمرکزتر و فشرده‌تری بین دو قسمت پنس قرار بگیرند و همچنین استفاده از آن بسیار راحت‌تر است که به همین دلیل رواج بیشتری دارد.

2. پنس فلزی سرصاف(بدون انحنا یا تخت)

همان‌طور که از نام این نوع پنس زعفران مشخص است، پنس فلزی سر صاف یا نوک‌تیز برخلاف پنس سرکج هیچ‌گونه انحنا و خمیدگی ندارد و به‌صورت تخت و بدون انحنا طراحی شده است.

آموزش استفاده از پنس زعفرانآموزش استفاده از پنس زعفران

پنس زعفران یا انبر زعفران یکی از ابزارهایی است که برای جابه‌جایی زعفران از ظرف اصلی به بسته‌ها و جعبه‌های کوچک‌تر از آن استفاده می‌شود. نحوه استفاده از پنس زعفران برای انتقال زعفران‌های ممتاز و درجه یک به بسته‌بندی‌های کوچک‌تر بسیار ساده است و تنها کافی است قسمت میانی پنس را در دست بگیرید و مقدار موردنظر از زعفران را به‌راحتی و بدون فشار اضافه بردارید.

از مزیت‌های استفاده از پنس زعفران این است که:

  • موارد بهداشتی به طور کامل رعایت می‌شود.
  • زعفران اصطلاحاً دست‌خورده نمی‌شود
  • زعفران آسیب نمی‌بیند و له و خرد نمی‌شود

به‌این‌ترتیب شما می‌توانید به‌آسانی زعفران را بدون آسیب‌دیدن از ظرف اصلی منتقل کنید. برای تهیه این ابزار کاربردی می‌توانید به فروشگاه آنلاین زعفرانیه مراجعه کنید و با قیمتی مناسب آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *