دانستنی های زعفران, زعفران نیوز

تولید زعفران گلخانه‌ای در گیلان

shakhes

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان قرار است تولید زعفران در این استان به هشت کیلوگرم در سال برسد. او همچنین از تولید زعفران گلخانه‌ای هم خبر داد.

زعفران نیوز- منوچهر پارسافر از افزایش سقف تولید زعفران به هشت کیلوگرم گرم در سال خبر داد و گفت برای این کار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و قرار است در صورت تحقق آن صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران در استان گیلان هم به شکل مناسبی توسعه یافته و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

پارسافر یادآوری کرد شهرستان سیاهکل در تولید زعفران پیشرو است و بعد از آن شهرستان رودبار قرار دارد. او تاکید کرد تولید زعفران در استان گیلان به نفع کشاورزان استان این رو دیگر کشاورزان در شهرستان‌های دیگر هم در صدد هستند تا به تولید زعفران دست پیدا کنند. این در حالی است که برخی افراد تمایل دارند تا زعفران گلخانه‌ای تولید کننند چرا که اراضی جلگه‌ای و پایین دست خاک برای رشد و بهبه‌وری زعفران مناسب است و تکثیر پیاز زعفران در خاک این زمین‌ها محصول خوبی ارائه خواهد داد.

کشت زعفران یکی از شغل‌های پردرآمد در کشور است اما برای استان‌های شمالی منفعت بیشتری نسبت به استان‌های شرقی دارد.

پارسافر با اشاره به کیفیت بسیار خوب زعفران کشت شده در استان گیلان گفت: شرایط تولید و توسعه کشت زعفران در برخی از مناطق گیلان مهیا است و زعفران گیلان کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی درمواردی برخی از زغفران‌های گیلان کیفیت بالاتری از زعفران خراسان رضوی دارند. بنابراین افرادی که برای تولید زعفران و پیاز آن اقدام کنند حمایت خواهند شدو تسهیلات لازم به افراد توانمند اختصاص خواهد یافت. پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *