آشپزی با زعفران

طرز تهیه میگو سوخاری زعفرانی + ویدیو اختصاصی

طرز تهیه میگو سوخاری زعفرانی

طرز تهیه میگو سوخاری زعفرانی

میگو یکی از لذیذ ترین غذاهای دریایی است که به دلیل انرژی غذایی بالایی که دارد یکی از لازم ترین جیره در سبد غذایی محسوب می‌شود ولی به دلیل هزینه بالای پرورش آن به طور محسوس استفاده نمی‌شود و اغلب تولیدات میگو به کشور های دیگر صادر می‌شود. ما می‌خواهیم در این مطلب با طرز تهیه میگو سرخ شده با زعفران در خدمت شما باشیم.

ویدیو طرز تهیه میگو سوخاری زعفرانی

یک ویدیو جذاب هم با همکاری بهنام غلامی عزیز در یک دقیقه تهیه کردیم که می‌تونید از این روش هم برای تهیه میگو سوخاری زعفرانی استفاده کنید.

مواد لازم دستور پخت میگو زعفرانی سوخاری

یه غذای خوشمزه و متفاوت که پیشنهاد میدم حتما تو خونه درست کنید جون بچه ها عاشقش میشن.
مواد لازم:

  • آرد ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • میگو نیم کیلو
  • زعفران
  • زعفرانیه به میزان دلخواه
  • سیر یک حبه
  • ادویه برای مرینیت میگو
  • نمک
  • فلفل سیاه
  • پودر سیر
  • پودر پیاز
  • پولبیبر
  • از هر کدوم یک ق چ
  • دلستر یک لیوان
  • بکینگ پودر یک ق چ
  • سس کیمبال سه ق غ
  • روغن زیتون برای سس یک ق غ
  • پیاز چه ۴ عدد
    درست کنید با چاشنی عشق تکمیلش کنید …

خواص میگو

میگو سرشار از امگا 3 و فسفر است که این عناصر لازمه سلامتی برای هر فردی می‌باشد. امروزه استفاده از زعفران در کنار غذاهای دریایی بسیار توصیه می‌شود چرا که میگو به دلیل طبع سردی که دارد به تنهایی نباید مورد استفاده قرار بگیرد و ترکیب میگو با زعفران و طرز تهیه میگو سخاری زعفرانی می‌تواند یک پیشنهاد متفاوت در زمینه  آشپزی باشد.

بسیاری از افراد از بوی میگو و بسیاری از غذاهای دریایی  بدشان می‌آید به همیت دلیل کاربرد زعفران در طبخ میگو سوخاری زعفرانی و انواع غذاهای دریایی مانند ماهی کاربرد زیادی دارد.

زعفران و میگو

گیاه زعفران با خاصیت و طبع گرمی که دارد در غذاهایی ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و انواع غذاهای زعفرانی مانند: مرغ زعفرانی، خورشت زعفرانی و انواع دسرهای زعفرانی تنوع ویژه ای به غذاهای ایرانی داده است.

معمولا وقتی صحبت از غذا با میگو می‌شود، مشکل بوی میگو در غذا به میان می‌آید. یکی از راه های از بین بردن بوی میگو و خوش طعم کردن آن استفاده از زعفران است. زعفران مزه ای آشنا برای ما ایرانی ها است و ترکیب آن با میگو این غذا را به شدت دلپسند می‌کند. ضمن اینکه ترکیب زعفران نشاط آور و میگو مقوی و سوخاری شده یک گزینه عالی برای کودکان عزیز شما خواهد شد.

طرز تهیه میگو سوخاری زعفرانی

طرز تهیه میگو سوخاری زعفرانی

 مرحله اول

برای تهیه میگو سوخاری زعفرانی از میگو تازه استفاده می‌شود. دو عدد تخم مرغ  را با نمک و فلفل مورد نیاز خودتان خوب هم بزنید تا به یک ترکیب یکنواختی برسد.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بکینگ پودر را با تخم مرغ مخلوط کرده و ماءالشعیر را به آن اضافه می‌کنند. این ترکیب ها را به هم میزنید تا ترکیب یکدست و یکنواختی حاصل شود. دقت کنید که در این آموزش پخت میگو سوخاری ما از موادی استفاده کردیم که به راحتی توان تهیه آنها را داشته باشید.

مرحله سوم

میگو های پاک شده تازه را بعد از شست و شوی دقیق با آب، با نمک و فلفل و یه حبه سیر ترکیب می‌کنیم. در کنار آن زعفران تازه را با یک سوم آب ( نصف لیوان) دم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا عطر و بوی زعفران به خوبی نمایان شود.

برای دم کردن زعفران می‌توانید از یخ هم استفاده کنید و بعد از ریختن چند تکه یخ زعفران را چند دقیقه در گوشه ای قرار دهید و سپس با اضافه کردن آب جوش به آن شوک بدهید تا حداکثر رنگ دهی را داشته باشید.

 

مرحله چهارم

برای دم کردن و رنگ انداختن زعفران زمانی حدود 30 تا 60 دقیقه زمان لازم است. در ادامه با اضافه کردن زعفران دم شده به میگوها، یک ساعت درون یخچال استراحت می‌دهیم تا به خوبی طعم دار شود.

مرحله پنجم

در این دستور پخت میگو زعفرانی ما باید بعد از گذشت فقط ساعت میگوهای مزه دار شده با زعفران را از یخچال خارج کرده و  ماهی تابه را با روغن پر می‌کنیم و در ابتدا با حرارت ملایم اجازه می‌دهیم تا کاملا داغ شود. میگوها را ابتدا درون ترکیب یکنواختی که از قبل آماده کرده ایم قرار می‌دهیم و بعد از آن به آرد سخاری آغشته می‌کنیم و سپس درون ماهی تابه قرار می‌دهیم تا سرخ و برشته شوند.

مرحله ششم

میگوها درون روغنی که با حرارت ملایم داغ شده است در زمانی حدود 6 تا 12 دقیقه به خوبی سرخ می‌شود. بعد از طلایی شدن میگو ها آن هار ا از ماهی تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیر قرار می‌دهیم تا روغنشان جذب دستمال شود. برای سرو میگو سخاری زعفرانی میتوانید از سس انار استفاده کنید.

در این مقاله به طرز تهیه میگو سخاری زعفرانی  آشنا شدید و  با  روش دم کردن زعفران آشنا شدید، و از طرفی شاید طرز تهیه میگو سخاری زعفرانی یکی از جذاب ترین بخش آشپزی در غذاهای دریایی باشد. چنانچه میخواهید زعفران در سبد غذایی شما قرار بگیرد و یا قصد خرید زعفران را دارید با شماره تماسی که در سایت است تماس بگیرید.

خرید زعفران برای میگو سوخاری

بهترین نوع زعفران برای تهیه میگو زعفرانی زعفران سرگل است. علت انتخاب این نوع زعفران این است که علاوه بر قیمت مناسب و به صرفه، طعم و عطر بوی بسیار خوبی دارد. توجه کنید که زعفران سرگل خرد شده  و آسیاب شده نخرید و حتما برای هر بار مصرف به میزان مصرف فقط از زعفران آسیاب کنید. چون آسیاب کردن زعفران به مرور عطر زعفران را کم می‌کند.

شما می‌توانید از زعفران های سرگل درجه یک زعفرانیه برای تهیه میگو زعفرانی استفاده کنید. مخصوصا توصیه ما خرید زعفران سرگل زعفرانیه با بسته بندی آذین پلی کریستال و قوطی فلزی خاتم است. چون علاوه بر کیفیت بسیار بالای زعفران های شرک زعفرانیه، این محصولات با 7 روز ضمانت بازگشت ارائه می‌شوند. این تضمین کیفیت در کنار بسته بندی مناسب و همچنین ارسال سریع خریدی کامل و عالی برای شما خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *