آشپزی با زعفران

مرغ با سس مایونز و زعفران | مزه دار کردن مرغ با زعفران و سس مایونز

مرغ با سس مایونز و زعفران

تقریباً می‌توان گفت پایه ثابت تمام مجالس ما ایرانی‌ها غذای با مرغ است. در واقع هرکس نسبت به هنر و سلیقه خود مرغ را مزه دار کرده و می‌پزد. مزه دار کردن مرغ با سس مایونز و زعفران یکی از آسان‌ترین راه‌های مزه دار کردن مرغ است که طعم بی‌نظیری نیز دارد. درصورتی‌که تمایل دارید مزه جدیدی را تست کنید مزه دار کردن مرغ با زعفران و سس را هم امتحان کنید. برای آشنایی با طرز تهیه مرغ زعفرانی با سس مایونز تا انتهای این مقاله از سایت زعفرانیه همراه ما باشید.

مرغ با سس مایونز و زعفران

مرغ با سس مایونز و زعفران یک غذای فرنگی خوشمزه و آسان است که از طعم متفاوت آن لذت خواهید برد. در فرهنگ غذاهای ایرانی اصولاً مرغ را با رب گوجه یا رب انار طعم‌دار می‌کنند و استفاده از سس مانند انقلابی در تهیه مرغ محسوب می‌شود. در صورت مزه دار کردن مرغ با زعفران و سس می‌توانید آن را با انواع پاستا و پوره سیب‌زمینی نیز سرو کنید، که در ادامه این مقاله مراحل تهیه مرغ مزه‌دار شده با سس مایونز و زعفران به شما آموزش‌داده‌ می‌شود. به‌جای اینکه هر هفته مرغ را با دستورهای همیشگی درست کنید این مقاله را بخوانید و روش جدیدی برای تهیه مرغ اجرا کنید.

مواد اولیه لازم برای مزه دار کردن مرغ با زعفرانمواد اولیه لازم برای مزه دار کردن مرغ با زعفران

علاوه بر آشنایی با نحوه تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران لازم است که موارد موردنیاز برای تهیه این مدل مرغ را نیز فرابگیرید. در زیر به مواد موردنیاز برای مزه دار کردن مرغ با زعفران و سس اشاره شده است.

  • مرغ یک عدد
  • پیاز خیلی درشت یک عدد
  • زعفران غلیظ دم‌کرده دو قاشق چای‌خوری
  • کره فقط برای طعم‌دهی ۱۵-۲۰ گرم
  • روغن به میزان لازم
  • مایونز کم‌چرب یک و نیم الی دو قاشق غذاخوری
  • سیر دو سه حبه
  • عصاره مرغ نصف یا یک عدد
  • نمک به مقدار لازم
  • آب گرم یا جوش حدود یک و نیم استکان

طرز تهیه مرغ با سس مایونز و زعفرانطرز تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران

برای تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران بعد از تهیه مواد موردنیاز باید مراحل بیان شده در زیر را مرحله‌به‌مرحله اجرا نمایید. با مزه دار کردن مرغ با زعفران و سس می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن غذایی لذیذ برای مهمانی‌ها و مجالس خود تهیه کنید.

1. مرحله اول

برای تهیه این نوع مرغ در ابتدا لازم است که برای شروع پخت مرغ با سس مایونز روی مرغ شیار ایجاد کنید. شیارها را با پرک‌های سیر پر کنید و برای حداقل ۱۲ ساعت مرغ را درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.

2. مرحله دوم تهیه مراغ با سس مایونز و زعفران

در مرحله دوم تابه را روی اجاق قرار دهید تا گرم شود سپس روغن را اضافه کنید. پس از داغ‌شدن روغن اندکی کره هم اضافه کنید و تکه‌های مرغ را که از قبل مزه دار شده‌اند را درون تابه ریخته و به‌خوبی دو طرف آن را سرخ کنید. علاوه بر سیر و سس، مزه دار کردن مرغ با زعفران نیز در این روش ممکن است.

3. مرحله سوم

در مرحله سوم از طرز تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران باید پیاز را درون همان روغن استفاده شده برای سرخ‌کردن مرغ‌ها سرخ کنید تاحدی‌که عسلی شوند. بعد از آن تکه‌های مرغ را روی پیازها قرار دهید و درب ظرف را ببندید. پیاز را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه بپزد.

مرحله چهارم مزه دار کردن مرغ با زعفران4. مرحله چهارم مزه دار کردن مرغ با زعفران

در مرحله بعد باید سس مایونز را با زعفران دم‌کرده مخلوط کنید یک لیوان آب گرم نیز به این مواد اضافه کنید. این سس را تا حدی هم بزنید که یکدست شود. در این مرحله از تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران سس تهیه شده را به مرغ‌ها اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و حرارت را کمی زیاد کنید.

5. مرحله پنجم

بعد از مزه دار کردن مرغ با زعفران و زمانی که کمی جوشید حرارت را کم کنید و درب ظرف را ببندید تا به‌آرامی پخته شود و جاافتاده شود. بعد از گذشت چند دقیقه عصاره مرغ را اضافه نمایید. در این مرحله از تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران باید صبر کنید تا با حرارت ملایم غذا کاملاً پخته شود.

6. مرحله ششم تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران

تقریباً باید یک ساعت زمان بدهید تا این خوراک آماده و سس غذای شما غلیظ شود. حالا در قابلمه را باز کنید و مرغ‌ها را بچرخانید. بعد از آن صبر کنید تا با در باز کمی غذا روی حرارت بماند تا کاملاً پخته و آماده برای سرو شود.

7. مرحله هفتم

در اواخر پخت مرغ با سس مایونز و زعفران می‌توانید چندتکه زغال سرخ کنید و درون کاسه فلزی بگذارید. ظرف زغال را روی تکه‌های مرغ قرار دهید و اندکی روغن روی زغال‌ها بریزید و درب ظرف را ببندید تا تکه‌های مرغ طعم دود بگیرد. این کار را در فاصله ۵ دقیقه‌ای تکرار کنید تا مرغ دودی آماده شود. استفاده از این روش کاملاً سلیقه‌ای است.

نکات مهم در تهیه مرغ با سس مایونز و زعفراننکات مهم در تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران

برای مزه دار کردن مرغ با زعفران و تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران توجه به برخی نکات برای خوشمزه‌تر شدن غذا لازم است. در ادامه به این نکات اشاره شده است.

  • برای مزه دار کردن مرغ با زعفران سعی کنید به خرید زعفران اصل از مراکز معتبر اقدام کنید.
  • برای تهیه چنین مرغ خوشمزه‌ای همیشه از زعفران دم‌کرده غلیظ استفاده کنید. (برای دم‌کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه‌کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به‌ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید.)
  • بعد از مزه دار کردن مرغ با موادی که در بالا بیان شد سعی کنید زمان کافی برای مرینت شدن مرغ را رعایت کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید مرغ پروتئین مهمی برای تهیه انواع غذاهای ایرانی است. در واقع بسیاری از خورشت‌ها و غذاهای مجلسی ایرانی با مرغ درست می‌شوند. همان‌طور که بیان شد استفاده از سس سفید برای تهیه مرغ یک روش جدید محسوب می‌شود. طرز تهیه مرغ با سس مایونز و زعفران بسیار سریع و آسان است و شما در کمتر از یک ساعت یک وعده‌غذایی خوشمزه و پروتئینی خواهید داشت.

با مزه دار کردن مرغ با زعفران به‌راحتی می‌توانید این غذا را در خانه برای اعضای خانواده و مجالس مهمانی خود درست کنید. برای تهیه مرغ زعفرانی با سس مایونز بهتر است برای عطروطعم بهتر به خرید زعفران اصل از مراکز و فروشگاه‎های معتبر اقدام کنید. شرکت زعفرانیه با سال‌ها تجربه فروش آنلاین و حضوری آماده خدمت‌رسانی در این زمینه به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *