دانستنی های زعفران

جلوگیری از بارداری با زعفران؛ روش تاثیرگذار و آسان

جلوگیری از بارداری با زعفران

همان‌طور که می‌دانید راه‌های گوناگونی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته وجود دارد که می‌توان به مصرف داروهای هورمونی و موارد دیگر پزشکی اشاره داشت؛ ولیکن جلوگیری از بارداری با زعفران یکی از آسان‌ترین روش‌ها است. مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری یک روش سنتی ساده و راحت است که بسیار نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با تاثیر زعفران بر سقط جنین تا انتهای این مقاله از زعفرانیه همراه ما باشید.

تأثیر مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری

مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری به این نحو است که با ایجاد اختلال در هیپوفیز و هیپوتالاموس از بارداری جلوگیری نموده و به‌عنوان یک قاعده‌آور قوی چرخه بارداری را منظم می‌نماید که در این صورت از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌شود. همان‌طور که می‌دانید تخمک‌گذاری در بدن زنان به‌وسیله هورمون‌های هیپوفیز و هیپوتالاموس انجام می‌گیرد که زعفران عمل اختلال در عصب‌های این محور را به‌خوبی انجام داده و عمل تخمک‌گذاری و باروری را با اختلال مواجه می‌سازد.

با اینکه شواهد علمی برای جلوگیری از بارداری بعد از ریختن اسپرم با زعفران وجود ندارد؛ ولیکن جلوگیری از بارداری با زعفران بلافاصله پس از رابطه جنسی مشکوک که احتمال تخلیه مایع منی در رحم زن داده شده باشد بی‌تأثیر نخواهد بود.

سقط جنین و جلوگیری از بارداری با زعفران

با زعفران سقط و جلوگیری از بارداری امکان‌پذیر است؛ البته باید گفت که جنین ۵ماهه را نمی‌شود با مقداری زعفران سقط کرد؛ ولی در مراحل اولیه بارداری و نهایتاً قبل از ماه سوم می‌توان سقط‌جنین با زعفران رو انجام داد.

در واقع به دو دلیل مصرف زعفران بر جنین تأثیر منفی دارد. اول این که مصرف زعفران باعث می‌شود مقدار ماده‌ای به نام پروستاگلاندین در رحم فرد باردار افزایش پیدا کند. درصورتی‌که مقدار این ماده در سه ماه اول بارداری به حد قابل‌توجهی زیاد شود، جنین آسیب می‌بیند.

دلیل دوم این که مصرف زعفران دمای بدن مادر رو بالا می‌برد و انقباضات رحم رو افزایش می‌دهد. این مورد نیز می‌تواند جنین رو از پا در بیاورد؛ البته توجه داشته باشید که سقط‌جنین با زعفران یک روش مطمئن نیست. در حقیقت درصد موفقیت بالایی در جلوگیری از بارداری با زعفران در اوایل بارداری دیده شده است. باید گفت که هر چه زودتر مصرف شود سقط‌جنین با احتمال بیشتری انجام می‌شود؛ ولی نهایتاً درصد موفقیت این روش چیزی حدود 80 درصد است.

طبق نظر کارشناسان تغذیه بیان شده است که اگر زعفران همراه با دارچین و گلاب مصرف شود تأثیرش بالاتر می‌رود. در واقع با این روش احتمال سقط‌جنین با زعفران و دارچین به 88 درصد می‌رسد. در صورتی که به دنبال محافظت از جنین هستید و نمی خواهید بچه شما دچار مشکل شود در ماه‌های اول بارداری از مصرف شربت زعفران خودداری نمایید.

روش سقط با زعفران و مقدار مصرفروش سقط با زعفران و مقدار مصرف

در نظر داشته باشید که سقط‌ جنین با زعفران و جلوگیری از بارداری با زعفران شبیه بقیه روش‌های خانگی سقط‌جنین غیرقانونی و از نظر خیلی‌ها غیرانسانی نیز است. ضمناً توجه داشته باشید که مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری به مقدار زیاد احتمالاً علاوه بر جنین، مادر جنین را هم در خطر قرار می‌دهد. در واقع خطراتی همچون ایست قلبی و سنگ‌کوب کردن، ناشی از مصرف زیاد زعفران است. در حقیقت بیشتر از 2 گرم در روز برای انسان خطرناک است پس در مصرف آن افراط نکنید.

درصورتی‌که تصمیم خود را گرفتید و می‌خواهید سقط‌جنین و جلوگیری از بارداری با زعفران را انجام دهید مراقب مقدار مصرف خود باشید. مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری در مقادیر بالا منجر به ایست قلبی، مسمومیت و خدای‌نکرده مرگ می‌شود. در حقیقت برای انجام سقط‌جنین با زعفران مقدار پنج صدم تا دو دهم گرم زعفران کافی است. در صورتی هم که بیشتر استفاده می‌کنید حساب کنید که نهایتاً به مقدار یک گرم در ماه باشد. بیشتر از این مقدار می‌تواند برای خود شما نیز خطرناک باشد.

برای این کار بهتر است جهت خرید زعفران اصل اقدام کنید. همچنین برای اینکه سقط جنین با زعفران را انجام دهید اول حساب کنید تقریباً چند هفته از بارداری احتمالی گذشته است. درواقع این محاسبه از این نظر مهم است که اگر حدود سه ماه یا بیشتر از شروع بارداری شما گذشت این روش به‌احتمال خیلی زیاد برای شما پاسخگو نخواهد بود.

در واقع بعد از حدود یک هفته علائم سقط‌جنین با زعفران آشکار می‌شود. توجه داشته باشید که با مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری در هفته‌های اولیه بارداری احتمالاً دچار خونریزی خواهید شد. اگر مدت بیشتری از بارداری گذشته باشد باید تکه‌هایی از جنین سقط شده را هم ببینید.

نقش زعفران دم کرده برای جلوگیری از بارداری چیست؟نقش زعفران دم کرده برای جلوگیری از بارداری چیست؟

امروزه از زعفران دم کرده برای جلوگیری از بارداری به عنوان یک روش سنتی استفاده می شود. سوالی که پیش می آید این است که آیا زعفران از بارداری جلوگیری می‌کند؟ باتوجه‌به اینکه زعفران حاوی کروکین، کروستین، آهن، منیزیم و… است، با این ترکیبات طبیعی می‌تواند بر تنظیم سیکل‌های زنانه تاثیر مثبت داشته باشد. با مصرف دمنوش و چای زعفران هورمون‌های زنانه تنظیم می‌شوند و در نتیجه احتمال بارداری کاهش می‌یابد. زعفران دم کرده برای جلوگیری از بارداری یک روش مطمئن نیست؛ اما مصرف آن در در ماه‌های اول بارداری می‌تواند باعث سقط جنین شود.

بررسی علمی سقط‌جنین با زعفران

همان‌طور که می‌دانید سقط‌جنین یک روش پزشکی است که فقط باید توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی آموزش‌دیده در یک محیط امن و کنترل شده انجام شود. تلاش برای سقط‌جنین و جلوگیری از بارداری با زعفران و داروهای خانگی یا مواد گیاهی اثبات نشده می‌تواند منجر به عوارض جدی سلامتی از جمله خونریزی شدید، عفونت و حتی مرگ نیز شود.

اولویت‌دادن به‌سلامت و ایمنی در زمان بررسی هر روش پزشکی مهم است. درصورتی‌که شما شخصی را می‌شناسید که با بارداری ناخواسته روبه‌رو است و قصد سقط‌جنین را دارد بسیار مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی حرفه‌ای باشد و با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط مشورت نماید. در واقع آن‌ها می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد گزینه‌های موجود ارائه دهند و به تصمیم‌گیری آگاهانه بر اساس شرایط فردی کمک کنند.

استفاده از روش سقط و جلوگیری از بارداری با زعفران درست است یا غلط؟استفاده از روش سقط و جلوگیری از بارداری با زعفران درست است یا غلط؟

تا این قسمت از مقاله دو دیدگاه متفاوت را برای سقط‌جنین دیدیدم. دیدگاه تجربی سقط‌جنین و جلوگیری از بارداری با زعفران را ممکن می‌بیند و دیدگاه علمی قطعیتی برایش ندارد. واقعیت این است که هر دو دیدگاه درست و ثابت شده هستند. در واقع چیزی که این وسط مهم است نحوه مصرف آن برای جلوگیری از بارداری است. درصورتی‌که موارد زیر رو در نظر بگیرید برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد:

  • این روش قطعیت ندارد پس نباید تنها گزینه شما باشد
  • مصرف بیش از حد زعفران بسیار خطرناک است پس زیاده‌روی نکنید
  • بیشترین اثر زعفران برای سقط در سه ماه اول بارداری است
  • حتماً باید یک نفر از حال و کاری که می‌کنید باخبر باشد

درصورتی‌که برای جلوگیری از بارداری با زعفران این چهار مورد رو رعایت کنید می‌توانیم بگوییم که مصرف زعفران برای شما خطری نخواهد داشت و در نهایت می‌توانید به‌عنوان یکی از روش‌های خانگی سقط‌جنین امتحانش کنید.

جمع‌بندی

باتوجه‌به مطالب بیان شده می‌توان گفت که جلوگیری از بارداری با زعفران یک روش سنتی اثبات شده است. در واقع خانم‌های زیادی را دیدیم که با استفاده از مصرف دمنوش زعفران برای جلوگیری از بارداری موفق به انجام این کار شده‌اند. در این مقاله سعی کردیم مطالب لازم در خصوص تاثیر زعفران بر سقط‌جنین را بیان کنیم امیدواریم که مفید واقع شود. برای استفاده از این روش باید جهت خرید زعفران اصل به مراکز معتبر مراجعه نمایید. برای خرید زعفران قائنات اصل می‌توانید به‌صورت غیرحضوری سفارش خود را در سایت زعفرانیه ثبت نمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما در شرکت زعفرانیه بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *