آشپزی با زعفران

طرز تهیه چای زعفران

طرز تهیه چای زعفران

در واقع می توان گفت که در هیچ چای زعفرانی فقط از زعفران استفاده نمیشود و هیچ چای کامل زعفران وجود ندارد! روش های  متنوعی وجود دارد که می توانید برای طرز تهیه چای زعفران انجام دهید و کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. سادگی زعفران می تواند مایع خاکی خودش با طعم دهنده های کمی و اثیری باشد ، یا می تواند به خوبی با سایر مواد ترکیب شود. اگر کمی دوستدار شیرینی هستید ، گزینه های بسیار خوبی برای تهیه چای برای شما وجود دارد.

چای داغ زعفران

چای زعفران را می توان گرم یا سرد مصرف کرد. در غرب ، ما تمایل داریم چای را داغ مصرف کنیم .

برای شروع با یک چای زعفران استاندارد که مواد اضافی را به خوبی می گیرد ، باید پایه آن را بسازید ، که بسیار آسان است. مقدار مناسب برای شروع حدود یک لیتر (کمی بیش از 4 فنجان) آب داغ است. شما می توانید آب را در یک کوزه یا ظرف دیگر بریزید و بسته به میزان دوست داشتن چای خود بین پنج تا دوازده نخ زعفران به آن اضافه کنید. این فاقد کافئین است ، بنابراین افزودن سطوح قوی تر زعفران شما را دچار تندخو یا اضطراب نمیکند .

دنیای چای زعفران گسترده است ، و در اینجا چند روش کاملاً متفاوت برای طررز تهیه چای زعفران را به شما آموزش می دهیم.

دستور العمل اول – چای زعفران نعناع عسل

این یک چای معمولی و سنتی زعفران است ، اما زعفران برای مدت طولانی تند نمیماند و به طعم های دیگر اجازه می دهد تا در کانون توجه قرار بگیرند و واقعا مخلوط شوند. این یک دستور العمل خوب و اساسی دیگر برای آزمایش است. اندازه سرو:

  • دو فنجان
  • 6 برگ نعناع
  • 12 نخ زعفران
  • 1 – 1.5 قاشق چایخوری عسل
  • 2 فنجان آب

ابتدا دو فنجان آب را گرم کنید تا به جوش آید. 12 نخ زعفران به آن اضافه کنید. عسل را اضافه کنید و بگذارید حداقل 20 دقیقه دم بکشد. 5 دقیقه قبل از آماده شدن برای سرو ، برگ های نعناع را اضافه کنید.

چای شیر زعفرانی

دستور العمل دوم – چای شیر زعفرانی – طعم دهنده و سرگرم کننده پیچیده

این یک چای شیرین خوش طعم است که طی مسیر خود از ایران به هند چندین تحول را پشت سر گذاشته است و احساس منحصر به فرد و آرامش بخشی را به فرد می دهد.

  • 1 فنجان شیر
  • نصف فنجان آب
  • 1 قاشق غذاخوری چای سیاه
  • 10 نخ زعفران
  • 1 قاشق چایخوری پودر هل
  • شکر به مقدار لازم

ابتدا آب خود را به جوش آورده و سپس ادویه جات ، هل و زعفران را اضافه کنید. به جوشیدن ادامه دهید و طعم ادویه خود را بیرون بیاورید ، به مدت یک یا دو دقیقه. سپس شیر و برگ چای خود را اضافه کرده و بگذارید بجوشد. اگر قوام را کاملاً مناسب نمی دانید ، می توانید شیر بیشتری اضافه کنید. در آخر شکر خود را اضافه کرده و در یک فنجان آبکش کنید. بگذارید تا خوش طعم بنشینید و مراقب باشید که در راه شهر طعم خود را نسوزانید.

بعد از اینکه آب شما خوب جوشید فقط عسل و برگ نعناع را اضافه کنید. طعم را به خوبی با آب مخلوط کنید. آبگوشت خود را به فنجان ها منتقل کنید و سپس زعفران را به هر فنجان شش نخ اضافه کنید. وقتی چای آنقدر خنک شود که زعفران بنوشد ، تزریق طعم نهایی را کامل می کند. برای سرو شیک تر ، در نظر داشته باشید که برای ارائه لیوان های لیمو اضافه کنید و لذت ببرید!

 

دستور العمل سوم – چای زعفران لیمو سرد شده

چای زعفران سرد مطمئناً سنتی نیست. بگذارید آن را مدرن بنامیم. برای افزودن آن به لیست چای زعفرانی که به ندرت دیده می شود خوب است. کمی شیرین ، تند و مناسب برای کودکان و بزرگسالان است.

  • آب 1 لیتر (4 فنجان)
  • 50 میلی لیتر (1/4 فنجان) آب لیمو یا لیمو خالص
  • 12 نخ زعفران

اگر دوست دارید شیرین باشد 1 قاشق چایخوری یا بیشتر

این دستور العمل منحصر به فرد باعث طعم لیمو می شود ، اما زعفران با نت های ترش و ترش مقابله می کند و آنها را با طعم خاکی و کمی تیره تر جایگزین می کند که غیرمعمول و شگفت آور نیست با نوشیدنی که زرد می زند و اغلب با مرکبات همراه است.

آب خود را بجوشانید ، از روی حرارت بردارید. 12 نخ زعفران خود را اضافه کنید. مخلوط خود را در ظرف بریزید و بگذارید یک ساعت بماند. عسل را اضافه کرده و هم بزنید. 4-6 مکعب یخ را به یک کوزه اضافه کنید ، محتویات مخلوط شده را داخل ظرف سرو بریزید. آب لیمو تازه فشرده شده را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

به یخچال یا فریزر منتقل کرده و بدون یخ زدن به کمترین سردترین دمای ممکن برسید تا جایی که نمی توانید مخلوط کنید. خوب مخلوط کرده و قبل از سرو یخ اضافه کنید.

 

دستور العمل چهارم – چای زعفران با هل

این روش ساده ترین روش تهیه‌ی چای زعفرانی است ، درست کردن چای زعفرانی با هل خیلی راحت است و با صرف زمان بسیار کم می توانید درست کنید ، استفاده از زعفران اصل و با کیفیت،  تاثیر زیادی در عطر و طعم چای زعفرانی شما دارد.

  • چای سیاه یک قاشق غذاخوری
  • زعفران سابیده شده دو گرم
  • آب دو لیوان
  • گلاب یک قاشق چای‌خوری
  • هل به مقدار لازم

آب رو روی حرارت بجوشانید و بعد داخل یک قوری بریزید. بعد پودر زعفران، چای سیاه، گلاب و هل رو داخل قوری بریزید، و حدود ده دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد. ” البته میتوانید زعفران رو به صورت رشته کامل استفاده کنید”. حالا چای زعفرانی شما آماده‌ است، می توانید چای زعفرانی رو داخل فنجان بریزید و همراه عسل، خرما، نبات و یا شکر میل کنید.

لطفا دستور تهیه چای زعفران مورد علاقه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

پیشنهاد زعفرانیه به شما

خرید زعفران ممتاز قائنات

زعفران چامع

خرید هل اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *